REKLAMA

 REKLAMA

Razem budujemy wspólną przyszłość 4

REKLAMA

pracaEL 600x245 beskidlive

Rajd Beskidzki w Węgierskiej Górce ponownie!

Rajd Beskidzki w Węgierskiej Górce ponownie!

2. Rajd Beskidzki to

ostatnia – szósta runda rywalizacji tegorocznego sezonu Śląskiej Ligi Rajdowej RC. W zeszłym roku bulwary w Węgierskiej Górce gościły modelarzy z całej Polski reprezentujących Polską Ligę Rajdową RC. W tym roku w zawodach będą rywalizować wyłącznie reprezentanci Śląskiej Ligi Rajdowej RC. Rajd rozpocznie się od godziny  9.30, ale już od wczesnych godzin porannych zawodnicy Śląskiej Ligi Rajdowej będą przygotowywać odcinki specjalne, na których zostanie rozegrana runda. Zawodnicy startują zdalnie sterowanymi, rajdowymi modelami elektrycznymi w skali 1:10. Na zawodników będzie czekać 8 odcinków specjalnych rozgrywanych na twardym, asfaltowym podłożu, ale mamy nadzieję, że nie zabraknie najbardziej widowiskowych łączników na luźniejszej nawierzchni. Znaczną popularnością cieszy się utworzona w tym roku kategoria JUNIOR pozwalająca dzieciom do lat 12 na start w osobnej kategorii i rywalizację w swoim gronie. Podobnie jak w poprzednich rundach liczymy na bardzo dobrą frekwencję tej grupy wiekowej.

wgrajdplakat

Na 2 Rajdzie Beskidzkim zakończy się zażarta walka o tytuł mistrza Śląskiej Ligi Rajdowej RC trwająca od początku sezonu – aż trzech zawodników ma równe szanse na zdobycie tytułu mistrzowskiego.

Cel, jaki przyświeca organizatorom rajdów modeli zdalnie sterowanych jest jak najwierniejsze odwzorowanie prawdziwej rywalizacji ze skali 1:1. Formuła zawodów jest identyczna w obu przypadkach i polega na jak najszybszym pokonaniu drogi – zwanej odcinkiem specjalnym – między punktem A – startem, a punktem B – metą. Modele biorące udział w rajdach wymagają nieustannych modyfikacji i regularnego serwisowania. Podwozie takiego modelu w przeciwieństwie, co do zabawki spotykanej na półce supermarketu jest równie skomplikowane konstrukcyjnie, co prawdziwy samochód. Posiada niezależne zawieszenie każdego koła oraz mechanizmy różnicowe i przekładnie. Wszystkie elementy ruchome są łożyskowane.  W zależności od trasy dobiera się odpowiednie opony, lepkość oleju w amortyzatorach i dyferencjałach, reguluje się napęd oraz kąty pochylenia kół, a to tylko początek nauki w tworzeniu samochodu gotowego do startu w każdym rajdzie na każdej nawierzchni. Odpowiednie pomalowanie karoserii oraz elementy trasy służą wiernemu odwzorowaniu atmosfery prawdziwych rajdów.

 REKLAMA

Przeczytaj także